Perfumy Adolfo Domínguez
Historia marki rozpoczyna się w 1950 roku, gdy założono zakład krawiecki rodziny Domínguez „El Faro” w niewielkim miasteczku Ourense, Galicji śródlądowej, w północno-zachodniej Hiszpanii. Adolfo Domínguez po ukończeniu studiów w dziedzinie handlu i projektowania mody, postanowił otworzyć własną pracownię krawiecką, w której tworzył unikalne ubrania zgodne z jego wizją elegancji i minimalizmu.
W 1975 roku firma Adolfo Domínguez stała się marką, która
odegrała ważną rolę w przemianach społecznych w Hiszpanii,
wprowadzając demokrację i odrzucając sztywne, gorsetowe konwencje
późnej ery Franco. Zamiast wyprasowanych form i gorsetów, firma
promowała luźne fasony i naturalne materiały, akceptując
pomarszczone tkaniny jako część estetyki. W 1985 roku
międzynarodowe czasopismo mody, Vogue, zaczęło postrzegać markę
jako jedną z najważniejszych marek europejskich, a L'Uomo Vogue
poświęcił Adolfo Domínguezowi specjalny raport
monograficzny.
W 1990 roku wprowadzono serię perfum Agua Fresca, które
stały się kultowymi zapachami w Hiszpanii. Marka rozpoczęła
internacjonalizację, otwierając sklepy na całym świecie,
szczególnie w Meksyku i Japonii. W 1997 roku zadebiutowalo na
giełdzie jako pierwsza marka modowa w Hiszpanii. Kilka lat później
zobowiązali się do zrównoważonej produkcji, rezygnując z surowców
uzyskiwanych w sposób okrutny wobec zwierząt. W 2008 roku globalny
kryzys finansowy spowodował straty finansowe dla firmy. Jednak 9
lat później Adriana Domínguez przejęła kontrolę nad firmą i wprowadziła strategię odnowy, łącząc różne linie w jedną kolekcję i powracając do korzeni marki. W 2019 roku zastosowała metodę Agory, w której zespoły projektowe współpracują nad tworzeniem ubrań
opartych na wspólnej koncepcji. Następnego roku wprowadzili
pierwszy w Europie osobisty sklep internetowy dla marki modowej ADN
BOX, wykorzystujący sztuczną inteligencję dopasowującą ubrania do
preferencji klientów. W 2021 roku wprowadzili nowy model sklepów z atlantycką duszą, wykorzystując naturalne materiały i instalacje
lokalnych artystów. Rok później pokazy mody Adolfo
Domíngueza przekształcono w doświadczenie artystyczne,
obejmujące muzykę na żywo, występy artystyczne i charakterystyczne
modne ubrania.
Od początku swojego istnienia marka Adolfo Domínguez
utrzymuje się na czołowej pozycji na rynku mody, łącząc kreatywność z zaangażowaniem społecznym i innowacją. Dzięki temu podejściu do
mody, eleganckim projektom i trosce o środowisko, Adolfo
Domínguez pozostaje jednym z czołowych graczy na światowym
rynku mody, zyskując lojalność klientów i uznawany za ikonę stylu i elegancji.