Guccio Gucci sukces zawdzięczał przywiązaniu do jakości wykonania swoich produktów i warsztatowi, który do dziś jest chlubą włoskiej marki.
Był synem włoskiego kupca, urodził się w 1881 roku.
Kiedy pracował w Hotelu Savoy pięciogwiazdkowym luksusowym obiekcie w centrum Londynu miał kontakt z ekskluzywną modą oraz wyszukanym
jedzeniem. To wtedy pod koniec XIX wieku wyrobił w sobie
zamiłowanie do wysokiej elegancji i wyszukanego smaku.
Dzięki swojemu doświadczeniu w 1906 roku po powrocie do rodzinnej Florencji otworzył sklep, w którym sprzedawał torby bagażowe oraz skórzane siodła. Dopiero w latach 20. XX wieku podjął się produkcji toreb. Były to skórzane torby jeździeckie, które przysporzyły mu w krótkim czasie popularności i renomy dzięki wysokiej klasie wykonania.
Kolejnym krokiem było poszerzenie oferty o damskie torebki, to one przyczyniły się do szybkiego rozwoju, bo w roku 1938 otworzył butik w Rzymie. Zaś w 1947 zaprojektował torbę bamboo, która jest produkowana i rozpoznawalna do dzisiaj i na której cześć nazwany został zapach Gucci Bamboo dostępny w Dolce.pl.
Ekspansję firmy zawdzięcza swoim synom, którzy w 1951 roku otworzyli sklep w Mediolanie, a w roku śmierci Guccio Gucciego wkroczyli na rynek Stanów Zjednoczonych z butikiem na Manhattanie.
Pierwszy zapach marki został przedstawiony w 1974 roku był to Gucci No. 1 for women. Następnie powstawały kolejne słynne kompozycje dla kobiet i mężczyzn w tym Gucci 3 i L'Arte di Gucci. Dyrektorem kreatywnym marki w latach 90. był Tom Ford. Następnie funkcję tę przejęła Frida Giannini, a od 2015 na stanowisku dyrektora kreatywnego zasiada Alessandro Michele.
Obecnie marka Guccio Gucci SA jest spółką zależną holdingu francuskiego Kring, który to skupia producentów produktów markowych.
Piątek, 22 lutego 2019