Maybelline - potęga mascary

Maybelline - potęga mascary

Założycielem marki był 19 letni przedsiębiorca z Nowego Jorku Thomas Lyle Williams, a sam pomysł zawdzięcza siostrze Mabel. Pewnego razu zaobserwował ją podczas przyciemniania oczu za pomocą domowej roboty tuszu, składał się on z wazeliny pyłu węglowego i przypalonego korka. Wtedy postanowił stworzyć tego rodzaju produkt komercyjny, na skalę masową. Zaczął lokalnie sprzedawać produkt o nazwie Lash-Brow-Ine, który później na cześć siostry przemianował na Maybelline.

Popyt rósł i w 1917 roku nastał prawdziwy bum na produkty marki. Wszystko za sprawą Maybelline Cake Mascara, którą kobiety tak często kupowały, że w 1932 roku w drogeriach instalowano samoobsługowe automaty do ich sprzedaży. W tamtym czasie, tusz miał jeszcze formę stałą i kobiety musiały same go rozrabiać i nanosić pędzelkiem.

Kolejnym przełomem w roku 1960 było zaprezentowanie tuszu Ultra Lash na bazie wody, który posiadał własny aplikator w formie pędzelka ze spiralką. Zaś następną rewolucją była wodoodporna mascara Great Lash. W kolejnych latach pojawiają się następne coraz bardziej udoskonalane produkty.

Williams w 1929 rozszerzył asortyment o cienie do powiek i kredki do oczu, dzisiaj marka produkuje wszelkie kosmetyki kolorowe na jakie klientki mają zapotrzebowanie.

Od 1991 roku marka posługuje się sloganem "Może to jej urok, może to Maybelline".

Marka zyskała większą popularność od czasu, kiedy postanowiła zatrudniać znane twarze (modelek, aktorek) do swoich kampanii pierwszą z nich była Lynda Carter. Pojawiały się również twarze Josie Maran, Miranda Kerr, Sarah Michelle Gellar, Melina Kanakaredes, Zhang Ziyi, Siti Nurhaliza, Fasha Sandha, Sheetal Mallar, Julia Stegner, Jessica White and Kristin Davis. Zaś obecnie są to Adriana Lima, Christy Turlington, Charlotte Kemp Muhl, Emily DiDonato, Beatriz Shantal, Jourdan Dunn, Gigi Hadid, Liza Soberano i Urassaya Sperbund.

Wtorek, 3 września 2019

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 1, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz zarezerwować pseudonim i mieć awatar?
Utwórz profil publiczny Dolce.pl!

Mogą Cię zainteresować

Bobbi Brown - make-up sposobem na życie

Poznaj historię marki, która od początku opierała się na produktach do makijażu, a jej założycielka Bobbi Brown oparła na nim całe swoje zawodowe życie. Efektem tego jest nie tylko firma ale również książki i artykuły. Sprawdź jak do tego doszło!

Hipoalergiczna marka Physicians Formula

Physicians Formula to marka ukierunkowana na naturalne kosmetyki. Przeznaczona specjalnie dla osób ze skórą wrażliwą i skłonną do alergii. Została założona już w 1937 roku przez Dr. Crandalla - lekarza alergologa.