Firma Porsche Design jest odwzorowaniem charakteru jej założyciela Ferdinanda Alexandra Porsche. Jest to człowiek odpowiedzialny za zaprojektowanie modelu 911 najpopularniejszego sportowego samochodu marki. Jednak jego pasja to nie motoryzacja, a design tak powstała marka. Ale zacznijmy od początku.
„Jeśli analizujesz funkcję obiektu, jego forma staje się
często oczywista”
~ prof. F. A. Porsche
Początki
Ferdinand Alexander Porsche urodzony 11 grudnia 1935 r.
najstarszy z czterech synów Dorothei i Ferry'ego Porsche większość
dzieciństwa spędza w studiu projektowym w Stuttgarcie i warsztatach
swojego dziadka. W 1943 roku rodzina przenosi się do Austrii, a Ferdinand Alexander Porsche zaczyna uczęszczać do szkoły w Zell am
See.
Własny wielki projekt
Po powrocie rodziny do Stuttgartu Ferry Porsche tworzy ze studia projektowego swojego ojca firmę Porsche zajmującą się samochodami sportowymi. Ferdinand Alexander dołączył do rodzinnego przedsiębiorstwa jako projektant w 1958 roku. Jego pierwszym wielkim wyzwaniem było zaprojektowanie tego, co stało się Porsche 911. Instynkt projektanta w zakresie technologii i materiałów, a przede wszystkim jego purystyczna estetyka, stają się coraz bardziej wyrafinowane.
Przemiana i narodziny Porsche Design
Początek lat 70. to dla firmy czas przemian. Porsche KG staje się spółką akcyjną pod nazwą Porsche AG, a rodzina wycofuje się z codziennej działalności. Ferdinand Alexander Porsche zachowuje swoje miejsce w radzie nadzorczej, ale statut wymaga od niego rezygnacji ze stanowiska głównego projektanta. W 1972 roku, kierowany potrzebą kreowania potencjału zysku, zakłada Porsche Design w Stuttgarcie.
Motorem napędowym firmy było zlecenie na 20 zegarków rodzinie od firmy Prosche. Ferdinand i jego zespół projektują od tej pory nie tylko zegarki, ale też okulary, fajki czy maszyny do pisania.
Przeprowadzka
W 1974 roku założyciel wraca do swoich korzeni i do rodzinnego domu do Zell am See przenosi również Porsche Design Studio. W otoczeniu rodziny i spokojnego piękna Alp znajduje to, czego potrzebuje do swojej pracy. Ferdinand Porsche nie jest motywowany zyskiem ani nie chce rozszerzać działalności, aby przyjmować więcej prowizji. Zamiast tego wykorzystuje swoją niezależność finansową, aby projektować produkty tak, jak uważa za stosowne.
Perfumy
Z czasem na tapecie pojawiają się również flakony perfum. Prosche Design kieruje się jasną filozofią projektowania: optymalizacja funkcji. Redukcja formę do najistotniejszych funkcji. Stworzenie samych kompozycji zapachowych powierzono doświadczonym perfumiarzom. Tak, aby każdy odpowiadał za to na czym zna się najlepiej.
Poznaj zapachy od Porsche Design TUTAJ.
Wtorek, 31 sierpnia 2021