Perfumy Coach
Coach New York, powszechnie znany jako Coach , to amerykański luksusowy dom mody specjalizujący się w skórzanych torebkach i akcesoriach, a także odzieży i perfumach.
Firma została założona w 1941 roku jako rodzinny warsztat na poddaszu przy 34th Street na Manhattanie zatrudniający zaledwie sześciu kaletników, którzy ręcznie wykonywali portfele. W 1946 roku do firmy dołączyli Miles Cahn (1921–2017) i jego żona Lillian (1923–2013). Byli oni właścicielami innej firmy produkującej skórzane torebki, dzięki czemu posiadali wiedzę na temat wyrobów skórzanych oraz biznesu. W 1961 roku Cahn wykupił firmę Coach. Kolejno wzorując się na skórze używanej do produkcji rękawic baseballowych opracował proces, dzięki któremu skóra staje się mocniejsza, bardziej miękka i elastyczna oraz wprowadził do oferty wytrzymałe torby ze skóry bydlęcej, które od razu stały się hitem. W 1979 roku Lewis Frankfort dołączył do firmy jako wiceprezes ds. rozwoju biznesu. W tym czasie firma osiągnęła sprzedaż o wartości 6 milionów dolarów, a produkty były dystrybuowane za pośrednictwem krajowego kanału hurtowego, głównie w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych. W 1985 roku Cahnowie sprzedali Coach Leatherware firmie Sara Lee Corporation, a Lewis został dyrektorem generalnym marki. W miarę rozwoju firmy zaczęła ona coraz bardziej poszerzać swój asortyment. Dziś w jej ofercie oprócz galanterii skórzanej czy ubrań ważną rolę odgrywają również zapachy. Ich najstarsza kompozycja pochodzi z 2007 roku, a do dziś udało im się stworzyć aż 36 zapachów. Coach współpracuje z wieloma znanymi „nosami” takimi, jak: Antoine Maisondieu, Natalie Gracia-Cetto czy Olivier Pescheux. Do najpopularniejszych perfum należą: Coach Eau de toilette, Coach Men, Coach Dreams czy Coach Poppy.