Perfumy Gucci
Gucci to jedna z największych marek w świecie mody. Od 1933 roku logo firmy - dwie splecione ze sobą litery G - jest nieomylnym znakiem jakości luksusowych produktów Gucci.
Gucci to również krwawa i pełna intryg historia florenckiej rodzinnej sagi. O kontrolę nad rodzinną firmą, wartą wiele milionów dolarów, walczyli ojcowie i synowie, bracia i kuzyni. Ostatnim krwawym aktem zemsty, kończącym burzliwe dzieje rodziny było zastrzelenie Maurizio Gucci przed jego biurem w Mediolanie przez płatnego mordercę, wynajętego przez byłą żonę Patrizię.
Historia legendarnego już domu mody sięga 1906 roku, kiedy to Guccio Gucci, syn florenckiego rzemieślnika, założył we Florencji sklep z akcesoriami do konnej jazdy i wysokiej klasy wyrobami skórzanymi. Na pomysł otwarcia ekskluzywnego sklepu wpadł będąc kelnerem w hotelu Ritz w Londynie. Tam zdał sobie sprawę, że skórzane torby i walizy są oznaką zamożności nie tylko hotelowych gości. Jakość i rzetelność wykonania stały się głównym znakiem rozpoznawczym jego luksusowych wyrobów, które szybko zyskały uznanie wśród wyrafinowanej klienteli (Grace Kelly, Audrey Hepburn, czy Jackie Kennedy).
W 1932 roku Guccio Gucci zaprojektował wzorowane na klasycznych mokasynach wsuwane pantofle, które stały się symbolem elitarnej mody na następne trzy dziesięciolecia. Również torba z bambusowym uchwytem stała się głównym produktem marki, nieodłącznie z nią kojarzonym.
Jednak dobra passa skończyła się. Rosnący apetyt finansowy rodziny Gucci i ich chęć coraz większych zysków prawie zabiły markę. Firma zaczęła wydawać ogromną ilość licencji, nieskończenie mnożyła linie produktowe, z których część była sprzedawana nawet w supermarketach. Odejście od koncepcji marki z klasą, stylem i tylko dla tych wybranych spowodowało w latach 80-tych poważne kłopoty firmy Gucci.
W 1994 roku następuje zwrot o 180 stopni. Dzięki objęciu stanowiska dyrektora artystycznego przez Toma Forda w dom mody wstępuje nowe życie. Zdolny Teksańczyk w zawrotny sposób odświeża wizerunek marki, czyniąc jej styl ostrym, ekscytującym, nowoczesnym i seksownym. Produkty sygnowane marką Gucci znów zaczęły osiągać zawrotne ceny. Ostatnia kolekcja Forda - jesień - zima 2004/2005 została okrzyknięta najlepszą w historii mody.
Firma Gucci Parfums, założona w roku 1974, rozpoczęła swą działalność od wprowadzenia na rynek perfum Gucci No 1. Zapachy Gucci są otwarcie kuszące, skomponowane z silnie zmysłowych aromatów, ukazujące wyrafinowany szyk. Wszak Gucci to synonim nowoczesnego luksusu.