Mäurer + Wirtz Tabac Original
Historia sukcesu Michaela Mäurera i jego pasierba Andreasa Augusta Wirtza, rozpoczyna się w 1845 roku od manufaktury mydła. Początkowo firma Mäurer & Wirtz operowała na terenie regionu Stolberg niedaleko Akwizgranu. Oferowała mydła miękkie, twarde, detergenty dla przemysłu tekstylnego oraz mydła wysokiej jakości. Produkty były sprzedawane w małym sklepie spożywczym, ale mimo to wieść o nich szybko się rozniosła.
Z czasem panowie Mäurer i Wirtz coraz śmielej poszerzali teren sprzedaży. Początkowo coraz odleglejsze tereny regionu, a następnie kraje sąsiadujące jak Belgia czy Holandia. W Paryżu produkowali na licencji, a ich mydło do golenia stało się hitem w bardzo odległym San Francisco.
Rozwój firmy nie ustępował. W 1884 roku rozpoczęta została produkcja detergentów do czego w krótkim czasie należało zbudować fabrykę. Elektryczność w niej zapewniała hydroelektrownia. Wkrótce też zaczęto rejestrować znaki towarowe oraz myśleć o reklamie. Kolejna fabryka wybudowana w 1913 miała własne połączenie kolejowe.
Firma stała się międzynarodową przemysłową marką. Efektem tego było rozszerzenie wachlarza produktów. Już nie tylko mydła i detergenty, ale także kosmetyki i perfumy stały się kluczowymi artykułami. Świadczy o tym sukces odniesiony na rynkach niemieckim oraz europejskim. Trwałość i jakość przyciągała kolejnych klientów.
Od 1990 roku firma działa jako niezależna spółka zależna Grupy Dalli. Kontynuuje tym samym rodzinną tradycję i jest współzarządzana przez piąte pokolenie rodziny Wirtz, współprezesa Hermanna Wirtza. Firma ze Stolberga działa na ponad 100 rynkach: producent marki z unikalnym doświadczeniem i jedna z pierwszych firm w sektorze perfum i produktów do pielęgnacji ciała. Dzięki rodzinie, która nie tylko wniosła swoją specjalistyczną wiedzę, ale także zainwestowała w firmę całą swoją pasję. Jedynym życzeniem założyciela firmy Andreasa Augusta Wirtza było, aby jego potomstwo „prowadziło firmę z sercem i duszą”. Jego życzenie się spełniło.
Firma ma w swoim asortymencie wieloletnie marki, które po dziś dzień cieszą się niesłabnącą popularnością tj. Mäurer & Wirtz Tabac oraz 4711. Natomiast z czasem kiedy spółka się rozrosła i zaczęła przejmować inne marki do jej portfolio trafiły między innymi: Tosca, Sir Irisch Moos, s.Oliver (kilka produktów), Otto Kern (kilka produktów), Betty Barclay (kilka produktów), Mistral, Baldessarini (kilka produktów), Strellson, Michalski, Michalsky Urban Nomads, Nouveau Kolonia.