Włochy z pewnością kojarzą się z szykiem, dobrym gustem czy gustownym ubiorem. Acqua di Parma jest marką, która potwierdza te skojarzenia i niewątpliwie można ją określić mianem konserwatywnej, niezwykle przywiązanej do tradycji i swoich początków. Co widać nie tylko w wyglądzie produktów ale również jakości ich produkcji.
Jest rok 1916 kiedy Carlo Magnani po podróży do kilku epicentrów kultury tj. Nowego Yorku, Paryża oraz Londynu postanawia stworzyć własny produkt. Tak w północnych Włoszech w Parmie powstaje Colonia. Mieszanka już wtedy rysowała się na ponadczasową prezentując typowy włoski styl gentlemanów.
Niewątpliwą przewagę zapachu na tle ówczesnych kompozycji konkurencji gwarantował skład oparty na cytrusach, których pozyskiwanie należało do niezwykle trudnych. Jednak zagwarantowało to niebywały sukces. Nadszedł on w Latach pięćdziesiątych za sprawą gwiazd Hollywood, które pojawiły się we Włoszech na zaproszenie słynnych reżyserów.
Frutti d’oro – cytryna, pomarańcza i bergamotka. Czyli włoskie słońce zamknięte w butelce. Dzięki tym składnikom Colonia stała się jednym z tradycyjnych wyrobów luksusowych w kraju.
Jednak Acqua di Parma to nie tylko jeden zapach. Firma produkuje ich wiele, wszystkie z tą samą starannością. Ponadto w ofercie znajdują się świece, ręczniki, szlafroki, zapachy do wnętrz oraz skórzane dodatki.
W roku 1993 marka zyskała ożywczy zastrzyk za sprawą nowych właścicieli Luca di Montezemolo (prezes Ferrari), Diego Della Valle (prezydent Tod's (producent galanterii skórzanej)) oraz Paolo Borgomanero (główny akcjonariusz butików La Perla).
Ciekawostką jest, że logo firmy zawiera herb księżnej Marii Luizy panującej w latach 1814–1847 w Parmie, jako hołd dla wykazanego przez nią wsparcia dla przemysłu perfumeryjnego i szklarskiego za czasów jej rządów.
Piątek, 15 lutego 2019